Pages

Followers

Tuesday, 22 October 2013

SPNB -Skim Rumah Pertama Rakyat

cerita ni berlaku Jumaat lepas @18/10/13

pepagi dapat msg dari SPNB
" Sukacita dimaklumkan bahawa majlis cabutan undian "Program Rumah Pertama Rakyat" Alam Prima Fasa 2, Shah Alam akan diadakan pada : 
Tarikh : 18 Oktober 2013 (Jumaat) 
Waktu : 9:00 pagi - 2:30 petang 
Tempat : Stadium Malawati, Shah Alam 
Pendaftaran bagi pemohon yang layak (telah berdaftar melalui laman sesawang SPNB sebelum ini sahaja) dibuka seawal jam 9:00 pagi hingga 2:30 petang. Pemohon perlu hadir bagi proses cabutan undi dan wakil tidak dibenarkan. "

mau tak happy kot kan..
heheee...kot2  ada rezeki kami 5 branak nie...
kita cuba lah
step by step

masa pendaftaran 9.00am-2.30pm
masa aku sampai tu lebih kurang dah pukul 11.00 am
datang daftar MESTI KENA BAWA PHOTOSTATE IC & SLIP GAJI
kalu tak...patah balik ler , g amik dulu...
hurm..agak panjang...tapi layan je lah..bukan aku sorang je pun kan..
dah sampai dalm ..lega.....sejuk je rasa nye.r.heee
sesi buang undi
settle je buag undi....balik office lah kan
punya lah ramai kat luar tu...nasib lah urusan kau settle sebelum panjang menjela macam tu
ni terbuka untuk yang berumur 35tahun kebawah....tak daftar online pun ok gak..
asal kena dgn syarat2 nyer..
antara syarat2 nyer adalah :
-warganegara malaysia
-pembeli rumah PERTAMA
-individu berumur sehingga 35tahun
-pendapatan kasar tidak melebihi rm5000 (perseorangan)
-pendapatan kasar tidak melebihi rm10,000 (seisi rumah)
-sah jawatan dengan majikan tidak kurang 6 bulan
-tidak disenaraihitam oleh mana-mana institusi kewangan

pukul 2.30pm kang bertandang kembali..mana lah tahu..nama saya naik...amin
heheee....
lepas 2.30pm...ramai tu!!!
ya ampun....ramai nyer...tpi meriah sgt 
duduk pulak kat seta VIP.....org vip nyer dok kat pentas utama bawah ti..hehe...
majlis perasmian bermula dekat pukul 3petang ,,agak2 sampai pukul brape yer..
lama gak dorang cabut undi ni
ada 500 unit rumah tapi yang daftar dekat 6ribu orang,,,heheee
dari 1 tingkat ke 1 tingkat...mana ni..nama aku tak naik2 pun..huhuuu..
hujan bagai kat luar tu..tapi ramai langsung yang tak berganjak
memasing menanti dengan penuh debaran
adad 2 blok.. A & B
setiap tingkat ada 21 pintu...
semua ada 18tingkat
ada kemudahan gimnasium n padang tennis n pool
banyak best kan....
tapi sampai dah nak dekat pukul 8malam...macam xde harapan je.r.
tingkat 18 ada 11 unit jer...memang xda lah kan..
maybe xda rezeki lagi untuk memiliki rumah sendiri...
simpan buat kenang-kenangan

5 comments:

  1. Replies
    1. tapi awak bertuah....saya belum masa nak bertuah lagi..heeee

      Delete
  2. kak, sy dapat tingkat 6. tapi macam mana kita nak tau bilaa urusan rasmi untuk pinjaman tu boleh buat yaa? sebab lepas je sy dapat unit tingkat 6,terus balik. tak tau nak rujuk kat siapa untuk urusan seterusnyaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik bertuah tau..,nak tau tak? akk tunggu sampai sudah ,,nombor akk tak bertuah..so memang lah akk tak tahu ape yang selanjutnya kan..
      tak dapat surat ape2 ke SPNB tu? huhuuu...

      Delete
  3. lupa plak... akak emel kat saya yaa sekiranyaa tahu untuk urusan selanjutnyaaa... hana_sempoi91@yahoo.com.my

    ReplyDelete