Pages

Followers

Tuesday, 17 October 2017

Hati yang tenang....sabar

keguguran dalam hidup ku
setelah 7 tahun usia anak bongsu ku
tanpa aku sedari ditakdirkan mengandung buat kali ke4
tapi ianya hanya hanya sementara...
seminggu selepas balik bercuti di kampung
aku telah mengalami keguguran kandungan berusia 3 bulan

-hari Isnin (3/7/2017) berkerja selepas beructi hari raya
ai dah rasa sakit perot dah..rasa mcm seram sejuk

-hari Selasa (4/7/2017) kerja lagi mcm biasa..tp erm....period? adakah?

-hari Rabu (5/7/2017) kerja tapi masuk lambat sbb nak g klinik buat rawatan, kenapa ye..trun darah?
seharian dr semlam aku period...
sekali doktor cek..die kata rahim dah kosong....ada turun darah ke?
ada..dan sedang period ni ,doktor..
doktor bg cadangan suruh rehat dan tggu mcm mana...
sbb kandungan masih darah beku sahaja..kalau dah trun habis xperlu cuci..
ok..kerja mcm biasa...tp rasa rengat rengat di perot tu dh kuat...ermmm

-Subuh Khamis (6/7/2017) aku drive dr rumah ke rumah mak..sampai rumah mak aku tak leh gerak dah...sakit ya amat..huhuuu....kenape ni..mlm td tak dpt tidor lena....
aku berehat atas katil..myPPg tanya,,,mama kenape? ok keR? nak kami jaga?
takpe,,nenek ade boleh jaga mama...mama heavy period ni.....sbb tu mama pening.
mama nak baring kejap ye...korang g lah sekolah mcm biasa...
dorang g sekolah je...
dalam pkul 8.30am, aku rasa semacam nak meneran...aku g toilet....darah byk keluar...sekali...
bluppp....keluar....waaaaaa lega sakit semua sebelum ni...hhuuu...adakah itu gumpalan nya?
aku tetiba sedih..menitik air mata..tapi kuat dan redha,,,sbb dh tertulis semua ni untuk aku!!! aku dah bagitau pada Dia suh amik ketulan ni dan tanam...tapi Dia xde respon..okeyyy..Bapak aku boleh buat!! Terima Kasih sbb buat aku bertambah sakit....hanya ALLAH yang akan bals semua nya...
lepas bersihkan badan dan berstokin..aku berehat..tp atas nasihat..aku kena g hospital..nak pastikan adakah keluar habis ataupun ada yang tertinggal...
dalam pukul 1.30ptg aku g hospital seksyen 7..segala proses aku ikut dengan tenang walauu lambattttt sgt !!! lama dah tak ngadap dokter mcm td...malu kot....7 tahun dh berlalu...
sekali doktor cek..semua nya dah turun....doktor bg rehat 7 hari....alhamdulillah...
call Dia suh pick up....Dia kata BZ...ok fine and TQ....call adik Grab...TQ adek..bawak slow..sbb akk sakit....rajin ajak akk borak...baik budak Grab nie...& hari aku duduk dgn mak. Terima kasih mak jaga ayg dan anak anak...hanya ALLAH akan balas semuanya...aamiin...

lega....lega...alhamdulillah....doktor cakp akk boleh mengandung lagi bila lepas 3 bulan ye...
insyallah lah dokter....
hati dah luka...dah cuba tampal...tp masih bocor dan sakit....


Selamat Hari Ulangtahun yang ke 58 MAK....

kau lah RATU didalam hatiku
mak
panggilan yang begitu sinonim dalam  kehidupan harian ku
tak pernah walau sesaat aku lupakanmu
dalam aku gembira kau sentiasa senyum
dalam aku berduka kau sentiasa ada di belakangku
dalam aku kesakitan kau menjadi ubatnya
semoga ALLAH akan sentiasa melindungi mu ..MAK
panjangkan umurnya ...YA ALLAH...
KAU rahmatilah dia YA ALLAH...

17 Oktober 2017

Olaragawati 2017

setiap anak mempunyai minat dan kelebihan yang berbeza
sama jugak lah dgn peel Myppg nie..
yg sulung peel yg mcm besar besar je..walau umur baru 10 tahun
yg kedua peel nak memberontak dan melawa tahap puteri...
yg bongsu pulak nie..peel die sgt manja dan selalu minta perhatian

bab pelajaran jugak aku tak lupakan
walaupun depa semua ni nampak cool..main ajee
tp bila mama mendinasour kan diri....kecut mereka ni

sama gak bab solat dan mengaji
kena lentur lentur kan dr kecik ni
takit bila dah remaja..dah besar,,dah LUPA !!!
memang nak kena mkn ibu jari mama nieh...
biasa tu !!!!!

pada tahun 2017 ni My2nd telah berjaya menjadi Olahragawati 2017
TAHNIAH lah anak...
alhamdulillah...semoga kau selalu menjadi manusia yang BEJAYA DUNIA AKIHIRAT
ya....itu dia atlit dihati mama

Selamat Hari Raya 2017

selamat hari raya semua
teka teki untuk kami tahun ni berjawab
kami raya di kampung halaman myB
balik raya setelah 2 tahun tak balik beraya
lama jugak kami bercuti raya disana

walau apa pun sengketa yg tercipta dan dicipta
kehidupan harus diteruskan
keluarga kecil ku

keluarga besar ku
sampai jumpa lagi pada tahun hadapan..
insyallah

Thursday, 17 August 2017

1 Ramadhan 1438@27 June 2017 . Genap 11 Tahun

Selamat Berpuasa untuk semua

alhamdulillah aku dan keluarga diberi kesempatan berpuasa 
bersama untuk kali ini
myPPG pun semua pakat  puasa
alhamdulillah..
 erm...aku puasa penuh untuk kali ni..
kenape ye?

jeng jeng jeng....

seperti biasa tarikh 10 June akan menjadi ingatan dlm diriku
tahun ni genap 11 tahun aku layari bahtera berumahtangga
segala badai segala ombak berduri berapi aku lalui
sesekali diuji olehNYA
tp alhamdulillah...bahtera kami masih lagi berlayar dgn baik..
aamiin...

short vacation 2017

alhamdulillah...tahun ni rezeki untuk kita bercuti-cuti
walau kejap dan dekat je...tp sangat bermanfaat bg kami sekeluarga
semoga hubungan kami sekeluarga akan bertambah baik seperti sedia kala
anak-anak lah yg excited nye..kedua mak ayah nye...pun tumpang seronok
G cecuti kat Lexis PD pada 9-10 May 2017

meh  lah layan beberapa gambar yg tersenarai pendek
sbb byk le gambar yg kami abadikan disitu..hihii




nanti ade rezeki kita g tempat lain pulak ye

genap 37 tahun....

1 May 2017

pada tarikh 1 May 2017 haritu genap lah usia aku ni 37 tahun. Alhamdulillah
terima mak ayah...walau aku dah bekerluarga...kasih sayang dan perhatian mereka terhadap aku xpernah kurang...

sbb kan cuti dari sabtu lagi...so kita enjoy lelepak kat rumah je lah ye nak...
sbb minggu depan kita nak g cecuti pulak kan..
semoga aku sentiasa dilindungi olah NYA selalu
aamiin
potong kek nya...

terima kasih hadiah nya....

aamiin...