Pages

Followers

Thursday, 27 March 2014

berdoa lah...

insyallah

family finger by anje

video
 daddy finger danddy finger were are u
here i am here iam
how do you do
mommy finger mommy finger were are u
here i am here i am
how do you do
brother finger brother finger were are u
here i am here i am
how do you do
sister finger sister finger were are u
here i am here i am 
how do you do
baby finger baby finger were are you
here i am here i am
how do yo do
daddy mommy brother sister baby
yeyyyyyy
ni lah algu asal nyer..layannn

V'secret...Feminine Wash...Sahabat Teman Kasih

jengg..jeng...apakah?
ni lah dalam nyer
ada yang nak cube.....gtau lah kat saya

hikkhihiii....kasut mu kasut ku jua..

saje kan..aku ni nak tayang menayang..hehee
jom tengok ape yang aku nak tayang...
tumit oren
tinggi tak tinggi !!!!

kasut kawen katanyer....after 7tahun yerr
bergaya ko kan
hhhhehheeee......menarik tak?

nak tayang makanan pulak..

makanan oh makanan
saje kot aku nak tayang nie
lemak teluk itik
kepok lekor
telur mata untuk my3rd
buah kundang...adalah lazat
lempeng + sambal ikan
my fevret
sekian....

timbang jom timbang

dah nak 2 bulan kot..
berjaya jugak misi aku 'tanpa nasi'
udah nyer aku mcm takut2 laks nak jamah nasi
walau dengan menu yang lazat2...
just mkn lauk,kuah nyer jer...
dah tu kenyang..
weeeehuuu
ada kot plan nak turun kan sikittt jer lagi
jadi 44kg or 43kg
ok kot kan...

jom ke Jakel..

saje lah..aku mencuri2 masa nak intai2 ke kedai kain Jakel di sec 7 Shah Alam
hihi.....tujuan utama just nak temankan mySis nak beli kain jer
kot2 kot aku kot terjebak!!!
dah sudah....mula lah meroyan request hajat ke myB
untuk beli kain ela untuk raya nanti..hihiii
taku2 kot aku nak snap gambo..entah2 dorang tak bg kan
hehhee.
mak haiiiiii...berlambak2 ko!!!!
kain black out katanyer....
dah sudah..terjebak!!
hehheeee...nalik tu dok membebel jer kat myB
moh lah kita g
meh lah kita usha
ayuh lah kite beramai2 kesane...
hhhiiiiii....


Rifqi dah sebulan....

kejap je bujang mamayang dah sebulan yer..
today cek up sebulan...4.7kg
selambak ko kan...
mama ko pun dah sakan gatai kaki nak merayap je kan..hihii
tak tahan wey......nak tunggu 44 hari kan..heheee...
gitu lah ragam ibu2 baru/muda ni kan...
aku? ibu dah anak 3 kan..entah macamana yang ke4 tu nanti...huuuu

cuti sekolah...

sian lah PPG..cuti sekolah untuk penggal pertama ni
memang aku xde paln pun g mana2
sbb kan aku kerja
myB pun kerja kan
hurm....sbb tu lepas balik kerja..aku ikutkan je dorang nak g mana
at list leh jugak dorang cuci mata kan...hehee
tu je yang mak korang termampu nak layankan...
ikut abg is g mancing

jual botol lagik..dpt rezeki lagi

jom naik bus mini
beli slupee yerrr
TAWAS
beli MADU..makan MADU
herm.....jalan jugak lah korang kan..
mama nyer..bz sgt dengan kerja kerja kerja
ahaks..




Uncle Baha turn to 60

tahun ni 2014....alhamdulillah...otai kat SESB potong kek lagi
hihiii...60 tahun dah umur nyer..
alhamdulillah..dikurniakan kesihatan yang baik lagi
tayang kek dulu..hihiii
nie lah die besday boy nyer..hihiiiiii

its KAMI warga SESB
menu hari tu ada macam2..
nasi lemak
roti telur
buah kundang
roti kosong...
tinggal nak ngap je.r.

Frozen oh Frozen

video

tengah kemaruk cerita Frozen
balik2 rumah je...trus de suara sumbang yang nyanyi
let it go..let it go...mom pasang cite Plozen
hurm.....layan kan...

habis tu satu round..another round yer..
semlm 2kali round cite tu...hhuuu..
takpe lah PPg..asal ko suke banget kan..
leh gak ngafal dialog tu n lagu omputeh tu....
tapi yng jenuh nyer aku ni le..ryang menjadi penterjemahan yang tak seberapa.
hihikkhiihii..
video

santai je dorang ni..
memalam dalam rumah like a cinema!!!
huhu..tak kuat volume tu tak puas kot..
*maaf le jiran2 ye*

how do i live without you

saje nak feleling lelebih pepagi nie..
mcm sedey je lagu ni kan..

mood biasa2 je pagi nie..

Wednesday, 26 March 2014

MH370- memang sangat sedeh

 semoga  puan tabah menghadapi hari2 mendatang

MH370- tetap dalam ingatan..

sebelum ni aku ada gak update entry tragedi MH370 nie
memang memilukan
walaupun ..memang lah xda yang berkaitan dgn aku
but kami kan rakyat Malaysia yag penyanyang..
memang terhadu, sedey,terkedu..semua lah yang melibatkan perasaan

bermula episod 8 mac 2014
berterusan warga duni memberi kata-kata semangat
sehinnga lah kini ..kami terlalu mengharapkan kepulangan dan keajaiban berlaku
tapi......
ianya tidak mungkin akan berlaku
kerana kita percaya dengan ketentuan dari NYA
semoga mereka tenang disana
kata-kata semangat
amin...
seperti apa yang diandaikan..
kronologi

video

semoga roh mereka ditempatkan dengan org2 beriman
dan salam takziah untuk yang bukan beragama islam

MH370- artikel yang saya baca...

artikel tu ada kat sini
adai berkesempatan..meh lah membaca nya..
nak percaya or tidak bukan kuasa kita yang tentukan nyer..
tapi kan..aku meremang bulu roma baca artikel ni...
semoga tenang disampingNYA
artikel ni pun saya baca jugak

Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir.

Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi.

Lapar pulak perut saya bila sampai di rumah. Maka saya ajak isteri menemani saya makan di luar, di restauran yang hanya 2 kilometer dari kediaman kami. Sekitar jam 4 pagi, kami sudah ada di rumah. Mungkin kerana terlampau penat, saya terus lena sebaik saja kepala menghempas bantal.

Sebelum tidur, memang saya selalu bacakan Al-Kautsar 11 kali dan kemudian nyatakan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada sesuatu untukku / pesakitku / penyakitku / apa saja, kau tunjukkanlah.” Entah kenapa malam tu saya terniat MH37O……

Saya melihat 2 pesawat terbang di udara. Sebuah adalah MH370 dan saiz kapal yang satu lagi lebih kecil berbanding MH370 tetapi bukan jenis kapal terbang tempur. Kapal terbang yang satu lagi itu juga bukan jenis pesawat komersial. Pada pendapat saya yang tidak arif tentang model kapal terbang, saya andaikan itu adalah pesawat persendirian.

Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami..

Saya kemudian diperlihatkan suasana yang berlaku dalam kapal terbang MH370. Dari ruang penumpang, saya lihat masing-masing cemas di tempat duduk masing-masing. Melilau saya berjalan di dalamnya mencari krew penerbangan. Rupanya pramugari dan pramugara duduk di ruang belakang dan ruang depan berdekatan almari simpanan makanan. Ada dua bayi yang saya lihat menangis sambil ditenangkan ibu masing-masing. Mereka seolah-olah diberi amaran untuk tidak beralih dari tempat duduk. Wajah mereka ketakutan sama sekali.

Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

ihsan mr.google
“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside”

Pemandangan saya ditarik keluar dari luar kapal terbang MH370. Saya seperti terbang di awan-awangan melihat kedua-dua pesawat di permukaan lautan yang saya tidak tahu namanya. Tiba-tiba, saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.

Pesawat yang satu lagi melencongkan arahnya ke kiri dan terbang membelah awan. Saya masih di situ, memerhati kejadian yang tak pernah saya lihat dalam hidup. Sebaik saja air pusaran hilang, saya lihat dua serpihan besi terapung-apung di permukaan air. Serpihan itu terumbang ambing mengikut gelombang ombak yang ganas.

Saya tidak tahu apa yang berlaku pada nasib penumpang di dalam MH370.. Menitis air mata bila melihat kejadian itu. Tiba-tiba saya tersedar dari tidur… Termenung saya memikirkan mimpi yang dialami.

Saya berharap itu semua hanyalah mainan tidur dan sangat-sangat berharap kesemua penumpang di dalam MH370 masih hidup.. Sama-samalah kita berdoa akan keselamatan mereka.. Amin. - USTAZ DARUL MANZIL





Monday, 24 March 2014

cucu-cucu atok..

cucu atok semua ada 8 orang
memang meriah lah cuti sekolah ni..
semua dok kumpul kat umah kan..
yang macam2 hal akan timbul..hihiiii
lengkap !!!

rehat2 kan minda..

sabtu baru ni..kami memang xde paln nak kemana2 pun.
myB kan kerja biasa pada Sabtu
cuaca pun agak terik..hurm..kita lelepak kay rumah je lah yer..
sambil layan kan cerita Frozen..yang entah dah berapa kali pusing..
tak pe...seronok pun cerita tu kan..mak ko pun suke nie..hihii
dimulakan dengan serapan pagi..
jom serapan...
menu mehun goreng + teh o panas 
nie pic with menu lunch pulak
lepas makan..dok santai2 anak branak
lelap-lelap kan mata...hehee
aktiviti bebas dr pagi-petang...aku tak bg keluar PPG nie...
sempat lagi tu...
bile malam semua nyer pejam..maknyer dok menggosok kat atas..
gotu lah aktiviti PPG dengan mak nyer bile wekend
malas nak keluar2
malas nak mencuci mata (poket pun kering kan)
malas nak dok kumpul2 petang2 kat depan rumah
habiskan masa dok dlm rumah yer..lagi aman..


Formula

sape-sape rajin meh buat...

kitar semula boleh mendatang kan hasil...

PPG ni memang aku dah biasakan
untuk selalu berusaha pabila nak mendapatkan sesuatu..
untuk mendapatkan ganjaran harus lah kena rajin kan..
kebetulan pulak aku ni memang jenis suke2 kot..hihiii
meh lah aku tayang ape reward untuk PPG minggu nie..
huh...lapang mata memandang..
meh...kita g jual ye nak..
sakan bergotong royong...hihii
udah macam korang yang jual scrap pulak yer..hhhhuhuuuu
dan hasil nya..agak lumayan....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
rezeki untuk PPG
dimasa ada kemahuan..disitu ada jalan..