Pages

Followers

Wednesday 13 August 2014

rasa mcm nak merantau lah...

saya adalah anak jati Selangor
aku dilahirkan dan dibesarkan di Selangor
aku bersekolah pun di Selangor
bekerja pun di Selangor
bertemu jodoh pun di Selangor
sampaikan aku dah bersalin 3 kali...aku masih setia di Selangor
alhamdulillah...Selangor negeri yang semua nya ada
cukup segala serba serbi
tapiiiiii
tetibe sejak menjak ni..aku terasa sangat nak merantau
merantau atau berhijrah ke negeri org lain
contoh lah kan....ni contoh jer....(tapi ok lah kot)
aku nak balik duduk di Taiping...hometown myB
ok kot kan...merasai suasana kampung
sbb memang kampung lah..jauh nak ke pekan
malam malam sgt gelap
toilet kat luar
rumah pun sangat klasik
memang berbeza dgn selama mana aku duduk di Selangor
tapi agak nyer..aku boleh ker?
PPG aku tu boley ker?
dorang membesar dgn suasana hiruk pikuk di Selangor
huhuu....
andai kata..SESB dah tak memerlukan khidmat aku lagi
insyallah aku akan sahut cabaran duduk di Taiping
pernah jugak myB bersuara ngajak stay di rumah pusaka keluarga nya
sbb adik die yg last pun nak balik ke rumah pusaka belah bini nye
tempat tinggal dah cun....tapi byk perlu perubahan kat rumah itu
perlu ikut taste aku
perlu ada seperti apa yang ada di rumah ku disini
huhuu...best tak angan angan aku...
 huhuuuu
kot kot memang menjadi kenyataan..
amin...

2 comments:

  1. fuh berani tu nak berhijrah heheeheh...cari suasana baru kan...tapi tu laa ape pun semua ade pro dan kontra, cumenye selagi dlm malaysia in sha Allah semua okey.....

    umah nenek lieya dulu2 mase belum renovate mcm tu laa..toilet kat luar...nak mandi tu penuh dgn perasaan takut dan seram hahaahaha nak berak malam2 lagi haru....bepeluh2 sanggup tahan berak hahahaahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hheee..kira brani jugak ni..sue luahkan dlm belog..klu tahu en.suami yang bini nyer rela berhijrah..hahhaa..senyum leborrr weyy...hahhaahhaa... sbb seblum seblum ni...sue yg tak mau..hhehheee

      ni kg betul lieya....sampai sekarang toilet n jamban kat luar n jauh kot.... sue n PPG...klu ptg ke mlm...sanggup tak mkn...minum air je ler...takut nak g berak...sbb papa xnak teman....hahhaa..nak bg brani katanyer... memang tak lah nak g anak branak jer..huhuuuuu

      Delete