Pages

Followers

Thursday 26 September 2013

duakali surprised......

kadang2 gempak je dengan kejutan kan...
kejutan ni berlaku sabtu (21 sept) lepas
at myMom house lah kejadian yang tak diigini telah terjadi dengan jaya nya

dikala hari2 cuti biasa kyer aku dok melepak2 kat umah sendiri jer
konon nak bg nenek n atok rest..hari tanpa cucu
hhehee..dah 5 hari per wek dgn karenah cucu2 kan
bg lah 2 day free tanpa cucu2 yang kepochi nie

mereka pun klu hari cuti je ade plan bersama
bg lah peluang kan..
atok-nenek-ucu-yaya(menantu)-izzat(cucu)
pagi tu mereka ke pasar besar meru atas urusan tidak rasmi dan rasmi
balik konform2 dah tengahari..
tengahari tu sempat lah aku g umah myMom
nak hantar baju PPG,pulak nyer mereka xde
rupenyer dorang g port klang nak melikan motor mainan untuk cucu2 katanya...

sekali tu aku pun xlah lama dok sane..kemas2 pastu balik lah
sampai je umah, myMom call..

mak: eh...yang tadi ko masuk umah de nampak basikal mia & sara?
aku : eh....................tak perasan laks..rasa tak toleh/temgok pun..nape?
mak: hilang ni basikal dorang....baru perasan ni
aku: erk....
mak: pagi tadi mak g pasar....yg masuk dulu c yaya..die ckp pintu pagar terbukak luas,
        mak pun ingat takde ape2 lah..langsung xingat kat basikal bebudak ni
aku: mcmane yer..basikal sara baru tu....yg mia punyer agak lama kan..
mak: hah tu lah..dah nangis2 c sara tu..oklah..mak nak g cari nie..

ala-ala awie gitu..untuk dah dundut...
ngah kerisauan memasing ni..sekali myDad call..

ayah: hah , dah jumpe pun kat umah india belakng umah kita ni.
aku : ohw..iyer ker....mana tau kat sane?
ayah : mak ko lah...suh intai2 umah die dr kilang pembuangan sampah tu,sekali nampak ..
aku  : yg mencuri ada ker?
ayah: xde..bapak nyer baru balik kerja..die minta maaf lah
aku  : ohw iye.....nanti kita beli rantai panjang..kita kunci pagar...
ayah : nasib lah jumpa...baru keluar tadi belikan motor izzat
aku  : ohw iye ker....

basika sara dah tak comey..
ni ler rupe basikal sara..dah tak comey sbb habis stiker nyer dicabut
nampak tak bonto motor tecik belakang tu..sapa yang punya yaaa?
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..sepraisssssssssssss..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
ini untuk adik ash...esok2 untuk suri jugak
terima kasih atok..
dah 3-4 hari ni..dok usung pergi balik ke rumah...hadoi lah anak....
asalkan hepy sudah yer..






No comments:

Post a Comment